• Derde on Tour: met een beetje fantasie is zelfs de vijfde plaats nog mogelijk

• We kunnen in de competitie nog als vijfde eindigen. Mits we alle resterende wedstrijden winnen en 37 doelpunten goedmaken op Kleine Sluis. Een illusie natuurlijk. De harde realiteit: we staan tiende. Met twee overwinningen en twee gelijke spelen. Daar veranderde de midweekse lichtwedstrijd tegen Velsenoord 3 niets aan.

Uit werd nog met 2-1 verloren. We speelden daar een matige pot. Kans op revanche dus maar na negentig minuten bleek dat die niet aangegrepen werd. Wel qua strijdlust wellicht maar niet qua uitslag. Keer op keer wist de ploeg uit Kennemerland – laat in de competitie ingestroomd - onze verdediging (gemiddelde leeftijd zo rond de 42,5) af te troeven.

Tegelijkertijd kon onze (veel) jongere aanval weinig potten breken voor het doel. Schoten die tussen de palen gericht werden, kwam veelal recht op de handschoenen van de keeper af. Op twee keer na dan: Frank W en Martijn wisten beiden van elf meter de keeper te passeren.

In het laatste kwartier ontstond nog wel iets van druk op het doel van de tegenstander, maar de echte overtuiging ontbrak.

Er klinkt in de kleedkamer een steeds luidere roep om weer eens te gaan trainen. Over het hoe en wanneer is de vraag. Trainen op woensdag? Standaard te weinig mensen. Trainen op donderdag? Dan hebben de meeste oude rotten op zaterdag nog last van hun spieren.

Vijfde zullen we dit seizoen niet worden. Maar er zijn nog vier wedstrijden te gaan. Twee tegen ploegen uit het linkerrijtje en twee uit het rechterrijtje. Een aantal punten zouden toch toegevoegd moet kunnen worden aan het schamele aantal van acht.

• Woensdag 12 april
    Opperdoes 3 2