• Derde on Tour: negatieve cijfers een positieve draai geven

• In tien wedstrijden scoorde Reiger Boys 35 keer. Dat is gemiddeld 3,5 doelpunt per wedstrijd. Tegen ons troffen ze in twee wedstrijden tien keer. Dat is gemiddeld 5.

Maar laten we het van de positieve kant bekijken. Tegen Reiger Boys komen ploegen niet zo vaak tot scoren. In tien wedstrijden kreeg de koploper in totaal slechts 13 doelpunten tegen. Dat is gemiddeld 1,3 doelpunt per wedstrijd. Wij scoorden in twee wedstrijden zes keer tegen dit team.

Het is maar net hoe je het bekijkt. Overigens leverden beide ontmoetingen een nederlaag op. Eerder dit seizoen werd het 5-4, dit weekend 5-2.

Dit Reiger Boys was ons een maatje te groot, maar vooral een maatje te snel. Met zoveel snelheid in de ploeg is het niet gek dat je vaak alleen voor de keeper komt te staan. Gelukkig wist Matthijs een aantal potentieel gevaarlijke aanvallen onschadelijk te maken.

Helaas stonden we na 7 minuten al 2-0 achter. Niels scoorde met een fraaie tegendraadse kopbal de aansluitingstreffer, Jeroen had een kans op de gelijkmaker maar RB is ook sterk in het afstraffen van foutjes bij ons in de achterhoede: 1-4 bij rust.

Na rust werd het spelbeeld rommeliger. Ook al omdat de bezoekers kort achter elkaar twee gele kaarten pakten en het wat rumoerig werd. Na de 1-5 scoorde Marc – ook al met het hoofd – onze tweede treffer maar daar bleef het ook bij.

• Zaterdag 18 maart
    Opperdoes 3 2