• Extra corona-maatregelen komende week

• Corona-treft ons allemaal. Figuurlijk gezien tenminste. We hebben ons te houden aan regels die zijn opgesteld om verspreiding van het corona-virus te voorkomen.

Al eerder gaven we aan dat voor de kantine de horeca-regels gelden. We moeten ‘reserveren’, er moet een gezondheidscheck gevoerd worden, gasten moeten zitten zijn maar enkele van de richtlijnen.

Na twee dagen met oefenwedstrijden blijkt dat het naleven van deze maatregelen in sommige gevallen moeizaam gaat. Dat is niet zo vreemd: onze kantine is gewoon veel te klein om onze bezoekers allemaal toe te kunnen laten.

Daarom hebben we voor de komende week de volgende maatregelen in het leven geroepen:

• Dinsdag tijdens de oefenwedstrijd Opperdoes 1 – KGB 1 (aanvang 19.15) blijft de kantine voor, tijdens en na de wedstrijd dicht.
    • Tijdens de rust van deze wedstrijd is koffie en thee voor onze bezoekers verkrijgbaar. De kantine is wel geopend voor een bezoek aan het toilet.
    • Deze week wordt de tent van de Stratentoernooi-zolder gehaald en opgezet. Daarmee creëren we extra overdekte ruimte. Let op! Ook hier is de ruimte beperkt
    • Als de tent eenmaal staat, is de kantine zaterdag, tijdens de eerste bekerwedstrijden, wel geopend, maar sluit ’s avonds om 18.00 uur. Deze eindtijd is onder voorbehoud van het naleven van de regels
    • De bestuurskamer is alléén buitenom te bereiken dus niet door de kantine.

We verwachten van iedere bezoeker dat hij/zij zich aan de standaard voorschriften houdt:

• Blijf thuis bij klachten
    • Houd 1,5 meter afstand
    • Was uw handen vaak en hoest en nies in uw elleboog

Daarnaast gelden bij Voetbalvereniging Opperdoes de volgende maatregelen:

• Houd de looproute in de kantine aan. Deze staat met pijlen op de grond aangegeven
    • Bezoekers van de kantine en tent leveren hun contactgegevens aan
    • Maximaal vier personen per tafel, dit geldt ook voor de tent
    • Wil je tijdens de wedstrijd op zaterdag een drankje nuttigen? Dan blijf je in de kantine. Geen glaswerk op het terras.
    • Spreek elkaar aan als de afstand onderling te klein wordt
    • Word je aangesproken op het niet naleven van de regels, respecteer de waarschuwing van vrijwilliger, teamgenoot of bezoeker en volg direct de geldende regels

Alleen op deze manier kunnen we iedereen een veilig klimaat bieden.

We rekenen op jullie medewerking