• Martins Mening: De Blokkers-thuis

• De tweede competitiewedstrijd van het seizoen van Opperdoes 1 ging verloren. De Blokkers won op onze eigen thuisbasis – zonder toeschouwers – met 0-2.  We spraken hoofdtrainer Martin Glim.

• Zaterdag 10 oktober
    Opperdoes 1 0
    De Blokkers 1 2
    Doelpuntenmakers: -
  • Martin, twee rode kaarten en een nederlaag. Dat klinkt als een frustrerende middag?

Nou, dat valt wel mee hoor. Het eerste half uur was van onze kant nog wel acceptabel. Daarin waarin we de bovenliggende partij. Maar we creëerden weinig kansen. Al hadden we na drie minuten misschien wel een penalty moeten hebben vanwege een handsbal.

Maar na dat half uur?

Toen viel onze druk op de tegenstander weg en verloren we het initiatief in de wedstrijd. Toen bij 0-1 Frank en Bart rood kregen, werd het wel een moeilijke opdracht.

Waren het terechte kaarten?

Frank kreeg tweemaal geel. De tweede kaart kon ik niet goed zien, misschien dat ie wat tegen de scheidsrechter zei. De rode kaart van Bart had wat mij betreft ook wel met een gele kaart afgedaan kunnen worden. Volgens mij blokte Bart de bal. Stevig, maar hij speelde de bal.

En nu?

Dinsdagavond spelen we het inhaalduel tegen DTS. Ik mis Frank en Bart door schorsingen en wegens vakanties zijn nog twee spelers afwezig. Dat zijn dus weer vier gaten in de basiself die we moeten opvullen. Wordt weer even puzzelen dus.

• Bart Glazenborg

• Wedstrijdsponsor: