• Shirtje ruilen voor jubileum KNVB

• Op 8 december 1889 richtte Pim Mullier de Nederlandschen Voetbal- en Athletischen Bond (NVAB) op met als doel om zoveel mogelijk Nederlanders te laten voetballen. Waar hij begon met 250 medestanders telt de organisatie inmiddels 1,2 miljoen leden verspreid over ongeveer 3000 verenigingen.

Om stil te staan bij dit 130-jarige jubileum hebben ze een uniek shirt ontwikkeld waarvan elke vereniging één exemplaar krijgt.

Onlangs is Frans Cornelisz van de KNVB bij ons langs geweest het shirtje af te geven. Uit handen van onze voorzitter ontving hij een shirt van vv Opperdoes. De KNVB heeft namelijk als doel om alle shirts uit het Nederlandse amateurvoetbal te verzamelen en deze een ereplaats te geven op de KNVB Campus in Zeist. Een heel leuk initiatief waar wij als vv Opperdoes graag een bijdrage aan wilden leveren.

KNVB, van harte gefeliciteerd met jullie 130 jarige jubileum en hartelijk dank voor dit mooie collectorsitem.